OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Fotografování nemovitostí

Dobré nafocení nemovitosti je pro inzerci rozhodující. Jak se říká "Oko vidí". Celkový dojem je vždy vytvářen všemi smysly člověka. Zrakový vjem je pro inzerci jeden z nejdůležitějších, protože většina uživatelů internetu ani moc nečte, spíše jen skenuje, co kde.

Úprava prostoru nemovitosti před fotografováním

Před fotografováním je nutné byt, dům řádně uklidit tak, aby na fotografovaných scénách nebyl vidět jakýkoliv nepořádek. Rovněž nefotografujeme hromady nepořádku někde na okraji pozemku, nebo pozemek zarostlý do půl pasu ...

Některým scénám nevyhovuje přeplněnost prostoru - značné množství předmětů na poličkách a podobně. V těchto případech je lepší, pokud je to možné, fotografovaný prostor zjednodušit.

Základem dobré fotografie je dobré světlo. Při fotografování je důležité zajistit dobré osvětlení, nejlépe denním světlem - odsunout závěsy, vytáhnout žaluzie, rozsvítit světla. Venku fotíme za slunného dne. Špatné osvětlení způsobuje špatné podání barev a zrnitost fotografií.

Fotografování

K fotografování nepotřebujete profesionální fotoaparát, nemovitost vyfotíte i se slušným kompaktem i když širokoúhlý objektiv je většinou výhodou. Důležitější je pohled fotografujícího - výběr vhodných záběrů. Když dodržíte všechny uvedené rady, dospějete ke slušným fotografiím.

Fotíme nejlépe na šířku, s ohledem na umístění na internetových serverech. Při fotografování necháváme prostor kolem hlavního motivu tak, aby bylo možné snímek následně oříznout.

Při fotografování v místnostech vyzkoušejte fotografie z pokleku, přiberte do záběru část stropu a hlavně pěkná zákoutí. Malé místnosti je lepší fotit naopak shora, například ze židle.

Vyfotografujte detaily, které vás na nemovitosti zaujaly - zákoutí v zahradě, krb, bazén, architektura.

Nezapomeňte vyfotit výhled z okna, balkónu nebo ze zahrady, pokud je zajímavý.

Nefotíme zbytečně osoby, automobily a jiné identifikovatelné záležitosti. Do inzerce rovněž nepatří žádné rodinné fotografie.

Nefotografujeme proti světlu, proti slunci - většinou se vytvoří nepěkné záběry s odlesky. Při fotografování proti oknu zapněte blesk na manuál, sám by se většinou nespustil. Manuální blesk použijte i v situacích, kdy se ván zdá výsledná fotografie příliš plochá. Při použití blesku více vystoupí hrany nábytku a předmětů do popředí a naopak nevzledné pozadí zanikne. Nutno vyzkoušet individuálně.

Úprava fotografií nemovitostí

Samotné vyfocení prostoru nestačí. Fotografie je nuné dodatečně upravit v nějakém editoru tak, aby fotografie vaší nemovitosti vypadala reprezentativně, měla živé barvy, byla dostatečně ostrá a měla správnou velikost, aby ji bylo možné nahrát na realitní server. Na jednorázovou úpravu fotografií si můžete zde stáhnout 30-ti denní demoverzi českého programu Zoner Photo Studio.

Při přípravě fotografií počítejte s tím, že když o úpravě fotografií nic moc nevíte, může vám to zabrat i několik hodin času, než upravíte třeba 20 fotek do požadovaného stavu.

Zásadní chybou je zveřejnění nesprávně otočené fotografie - vzhůru nohama a podobně.

Nekvalitní fotografie snižují předem prodejnost vaší nemovitosti.

V případě prodeje bez realitní kanceláře je vhodné fotografie bytu opatřit vodoznakem, který znemožní kopírování fotek bez vědomí majitele. Někdy realitní makléři nabízí pod svým jménem nemovitosti bez vědomí majitele, využijí přitom fotografie prodávajícího a pak se následně vnutí do prodeje.

Pokud prodáváte nemovitost za stovky tisíc a chcete prodat za dobrou cenu,

určitě se vám vyplatí nechat nafotit nemovitost odborníkům, pokud se v tom sami nevyznáte. Nebo svěřte prodej realitní kanceláři, která nafocení provede v rámci své provize.


Příklad z praxe - prodej zahrady

Zadal jsem nabídku zahrady na prodej pouze na jeden server - bezrealitky.cz. Prodej mě nijak netlačil, takže jsem začal s vyšší cenou, než byla v oblasti obvyklá (první chyba). Vložil jsem jen dvě fotografie, které nebyly nic moc, protože další jsem zrovna nemohl najít (další chyba). Poptávka byla tři měsíce nulová. Znovu jsem si zjišťoval, za jaké ceny se dá v dané oblasti pozemek prodávat. Snížil jsem cenu mírně pod maximum zjištěné ceny. Ozvali se dva zájemci, spíše se jen informovali. Dál se nic nedělo. Vyhledal jsem si ztracené fotografie a nahrál je na server. Parádní záběry jaro a léto na zahradě. Do týdne se ozvalo sedm zájemců a po první hromadné prohlídce byla zahrada prodána i bez realitky.

Ukázkové fotografie pro inzerci prodeje pozemku. 

 

Ing. Radek Hoďák


Jmenuji se Radek Hoďák a jsem samostatný realitní makléř, člen Realitní komory České republiky.

Pracuji jinak než většina realitních makléřů, zabývám se především prodejem a pronájmem nemovitostí přes internet a sociální sítě. Natáčím videoprohlídky, používám osobní PPC reklamu, Facebook, Google+, YouTube, vytvářím weby nemovitostí, propaguji nemovitosti pomocí email marketingu a affiliate programů.


 

TOPlist

 

Přidat komentář

Hlavní město Slovenska

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.