OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Určení ceny nemovitosti

Cena nemovitosti na prodej nebo pronájem je velice citlivou záležitostí, je jedním ze základních faktorů ovlivňujících prodej nemovitosti a zajímá ji naprostá většina kupujících. 

Co podstatně neovlivní určení správné ceny nemovitost?

Pokud nenarazíte na kupujícího, který se zhlédne ve vašem nadstandardním vybavení a ve vašich osobních výtvorech a vylepšeních bytu či domu, tak nikdy nezískáte plnou investovanou hodnotu zpět. Mezi takové vybavení patří například drahý, zakázkově výráběný nábytek, obklady, tepelná čerpadla, solární panely, automatizace v domě, vybavení dílny, skleníky a jiné účelové záležitosti, které jsou spíše koníčkem majitele . Promítnutí těchto vícenákladů do kupní ceny ve výši 50% skutečných nákladů je většinou na vesnici a v malých městech považováno za úspěch. 

Chcete prodat nemovitost?

Zjistěte si průměrnou cenu obdobných nemovitostí ve vašem okolí, spočtěte si průměrnou cenu za m2 - určete si orientační cenu vaší nemovitosti. Nadstavení podstatně vyšší nabídkové ceny nemovitosti, než je průměrná optimální cena, je velkou chybou, pokud vaše nemovitost není něčím opravdu vyjímečná. Špatně stanovená cena oddaluje prodej nemovitosti. Reálnou cenu vaší nemovitosti můžete zjistit i přes potenciální zákazníky, když inzerujete nemovitost bez udání ceny a zjišťujete reakce poptávajících na sdělenou cenu, nebo se jich přímo ptáte, za kolik by nemovitost koupili. Pokud cenu přeženete a následně ji budete postupně snižovat po malých částkách, stane se vaše nemovitost tzv. profláklá a nebude si jí nikdo všímat a potenciální zájemci ji budou považovat za neprodejnou, zatíženou nějakým problémem.

Chcete rychle prodat nemovitost?

Zjistěte si nejnižší cenu obdobných nemovitostí ve vašem okolí, snižte tuto cenu o 5% a paradoxně možná prodáte za cenu mnohem vyšší, protože vzbudíte zájem kupujících. Zorganizujete společnou prohlídku poptávajících třeba za 7 dnů, aby jich bylo co nejvíce a následně prodáte za nejvyšší nabídku.

Chcete prodávat nemovitost?

Pokud s prodejem nespěcháte, máte objektivně nemovitost skutečně něčím vyjímečnou, promítněte tutu záležitost do ceny, ale inzerujte nejprve na místech, kde jsou potenciální kupující naladěni na stejmou notu.

Například:

  • máte dům s tenisovým kurtem, pak inzerujete nejprve mezi příznivci tenisu, kteří to mohou nejlépe ocenit
  • chcete prodat dům u známého golfového hřiště, inzerujte mezi golfisty, podnikateli, obecně mezi bohatšími lidmi

Tuto zvýšenou cenu v případě neúspěchu nesnižujte po malých částkách, na to zájemci nereagují. Když tato situace nastane, je lepší vyčkat delší dobu a pak razantně snížit cenu o více než 10%, aby jste vzbudili zájem trhu.

Každá nemovitost má svého kupce!
Pokud se vám prodej nedaří, rád vám pomohu.

Nabídněte nemovitost k prodeji.

 

Ing. Radek Hoďák


Jmenuji se Radek Hoďák a jsem samostatný realitní makléř, člen Realitní komory České republiky.

Pracuji jinak než většina realitních makléřů, zabývám se především prodejem a pronájmem nemovitostí přes internet a sociální sítě. Natáčím videoprohlídky, používám osobní PPC reklamu, Facebook, Google+, YouTube, vytvářím weby nemovitostí, propaguji nemovitosti pomocí email marketingu a affiliate programů.


 

TOPlist

 

Přidat komentář

Hlavní město Slovenska

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.